A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Великомостівська громада
Великомостівська міська рада Львівської області Сокальського району

Результати опитування батьків “Навчання дітей під час карантину”

Дата: 04.05.2020 18:59
Кількість переглядів: 892

З 12 березня 2020 року розпочався карантин, під час якого заклади освіти змушені були зачинитися та організувати дистанційне навчання для здобувачів освіти. 

Навчання під час карантину стало певним викликом для вчителів, батьків та учнів. Цей досвід є надзвичайно важливим для нас усіх, аби зрозуміти, що зараз відбувається в освіті та які висновки ми з цього досвіду зробимо.

Для всіх нас важливо знати, чи забезпечується право учнів на освіту під час карантину, яким чином та наскільки ефективно реалізується це право, дослідити ситуацію з організацією дистанційного навчання, з'ясувати проблеми, які виникли у батьків та дітей, та дізнатися думку батьків щодо дистанційного навчання. Саме тому Великомостівська міська рада з 27.04.2020р. по 01.05.2020р.  провела онлай-опитування батьків дітей, які навчаються у закладах загальної середньої освіти Великомостівської міської ради.

Аудиторія. Ми отримали 55 відповідей від батьків учнів Великомостівської громади. Найбільша кількість відповідей надійшла з м. Великі Мости, с. Двірці та с. Куличків.

Вікові групи дітей у родинах учасників опитування. Найбільшу активність в опитуванні проявили батьки учнів 2-4 класів (43,6% опитаних) та 5-9 класів (36,4% опитаних), 16,4% батьків першокласників та 3,6% батьків 10-11 класів.

Забезпечення права на навчання під час карантину. 92,7% дітей продовжили навчання під час карантину, ще 7,3% навчаються не в повному обсязі.

Організація дистанційного навчання. У запитанні про те, як відбувається комунікація з вчителем та як дитина отримує домашні завдання (можна було обрати декілька варіантів відповідей), отримали таке процентне співвідношення:

  •  отримують завдання через соціальні мережі та месенджери – 27,3%
  •  щоденні онлайн уроки - 27,3%
  •  завдання розміщуються у Google Class – 63,6%
  • надсилання завдань у групі Viber – 52,7%
  •  завдання надсилаються на email - 5,5%
  •  Через Zoom - 16,4%.

На жаль, 1,8% респондентів відповіли, що дистанційне навчання не організоване. На нашу думку, мається на увазі, що дитина навчається частково або не навчається в період карантину взагалі.

Як здобувачі освіти продовжили навчання? Виконання завдань, які учні отримують від вчителів виконують 85,5% частково 14,5%

Перегляд телеуроків “Всеукраїнська школа онлайн” регулярно переглядають 27,8% іноді 44,4% не переглядає 27,8%

Організація проведення контролю та оцінювання, способи перевірки виконаних завдань. Більшість вчителів має зворотній зв'язок та контактують з учнями різними способами. Здійснюють контроль та оцінку навчання учнів 65,6% вчителів, частково їх оцінюють 23,6%, оцінювання відсутнє – 10,9%. Комунікація із вчителем та наявність оцінки мотивує дітей до навчання, особливо в умовах карантину. Відсутність оцінювання нівелює мотивацію дітей до навчання і робить дистанційне навчання неповним.

Допомога батьків у навчанні. Більшість опитаних батьків зацікавлені та допомагають своїй дитині з навчанням, 40% батьків допомагають дітям із завданнями, 47,3% - частково роз’яснюють матеріал та виконують завдання спільно з дитиною, 12,7% - не допомагають дітям, на нашу думку тому, що дитина справляється із завданнями самостійно.

Час на щоденне навчання дітей під час карантину. 45,5% дітей витрачають на навчання 2-3 години на день, 36,4% - витрачають 4-5 годин в день, 12,7% - до 1 години на день, 5,5% 5 – 6,5 годин.

Мотивація учнів до навчання під час карантину. На запитання про те, як батьки спонукають дитину до навчання, результати наступні:

  •  примус – 9,1%
  •  вмовляння – 10,9%
  •  нагадування – 20%
  •  заохочення – 10,9%
  •  похвала – 7,3%
  •  мотивування – 7,3%
  •  немає потреби, дитина сама все виконує – 34,5%

На запитання про те, як би ви оцінили бажання вашої дитини вчитися під час карантину від 0 до 5 (де 0 - дитина взагалі не хоче вчитися, 5 - дитину доводиться зупиняти, щоб не перевтомлювалась) відповіді були наступні:

  •  0 – 3,6%
  •  1 – 5,5%
  •  2 – 12,7%
  •  3 – 32,7%
  •  4 – 34,5%
  •  5 – 10,9%

На запитання «Чи змінилося ваше ставлення до вчителів після початку карантину?» батьки відповіли, що у 40% з них ставлення до вчителів не змінилось, стало більш позитивним – 32,7%, стало більш негативним у 7,3% батьків, частково змінилось ставлення у 29% опитаних.

Щодо пропозицій та зауваження до організації дистанційного навчання в нашій громаді батьки побажали:

  •   Організувати масове онлайн навчання
  •   Більше інформації. Менше завдань, для самостійного виконання.
  •   Всі письмові завдання потрібно скидати і щоб вчителі їх оцінювали (деякі вчителі цього не роблять)
  •   Відсутність чіткого плану навчання під час карантину, необхідність проведення роз’яснювальної роботи серед усіх учасників освітнього процесу.
  •   Не у всіх вчителів є технічна можливість здійснювати навчання онлайн.
  •   Пропозиція, наскільки можливо не давайте письмових завдань з фізкультури, музики, образотворчого мистецтва і т.п
  •   Є вчителі, які нічого не пояснюють дітям, задають лише номери параграфів та завдань, майже нічого не перевіряють
  •   Є побажання, щоб вчителі хоча б частково перевіряти працю дитини на дистанційному навчанні
  •   Щодо організації дистанційного навчання немає, але краще б діти ходили в школу
  •   Навчання має проводитись в школі, кожен має виконувати свою роботу! Батьки повинні виконувати з дитиною тільки домашнє завдання, а не викладати шкільну програму за вчителя.

У багатьох батьків зауважень немає, все влаштовує.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень