В Сокальській ДПІ ГУ ДПС у Львівській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Актуальні питання видачі реєстраційного номера облікової картки платника»
Нещодавно за участі старшого державного інспектора Сокальської ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області Надії Бельмеги відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія», де податківець відповіла на питання стосовно видачі реєстраційного номера облікової картки платника.
Надаємо відповіді на декілька із них, які найбільш цікавили платників податків:
Питання: Який алгоритм дій у разі зміни даних, які вносяться до облікової картки ФО – платника податків?
Відповідь: У разі зміни даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків (прізвища, місця реєстрації тощо) фізичній особі необхідно подати заяву за ф. № 5ДР (додаток 12 до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків) до податкового органу за місцем реєстрації фізичної особи або до будь-якого податкового органу якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання.
Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані паспорта та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.
Якщо в паспорті відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія - необхідно пред’явити документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.
Що стосується термінів внесення змін до облікових даних платника податків та виготовлення реєстраційного номеру облікової картки платника податків, то у разі звернення до податкового органу за місцем проживання строк становить до 3-х робочих днів,а у разі звернення до будь-якого податкового органу – до 5-ти робочих днів.
Картка платника податків, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків видається за умови пред’явлення податковому органу, до якого подавалась Заява за ф. № 5ДР, паспорта з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, документа (довідки) про реєстрацію місця проживання/перебування.
Питання: Протягом якого часу є дійсним РНОКПП - ФО?
Відповідь: Реєстраційні номери, що надаються фізичним особам (як резидентам, так і нерезидентам) зберігаються за ними протягом усього їх життя та у разі отримання такими особами іншого громадянства чи зміни громадянства не підлягають скасуванню та заміні, за винятком якщо після видачі облікової картки фізичної особи – платника податків встановлені порушення чи неточності при формуванні реєстраційних номерів.
Питання: Яким чином іноземець або представник іноземця може зареєструватись в ДРФО – платників податків та отримати документ, що засвідчує реєстрацію?
Відповідь: З метою реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) та/або отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, іноземець та особа без громадянства (його представник) може звернутися до відповідного контролюючого органу, подати облікову картку фізичної особи – платника податків (далі – Облікова картка № 1ДР), пред’являючи при цьому документ, що посвідчує особу, та засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою.
Представник іноземця чи особи без громадянства додає до Облікової картки № 1ДР документ, що посвідчує особу такого представника, та документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку на проведення реєстрації у Державному реєстрі та/або отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (після пред’явлення повертається) та її копію.
Платникам було наголошено про можливість подання заяв, в тому числі заяви за ф. № 5ДР, заяви за ф. № 1ДР в електронному вигляді через Електронний кабінет за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua.
Крім того, повідомлено, що з рекомендаціями щодо подання заяв через Електронний кабінет фізичні особи можуть ознайомитися на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці: «Головна/Фізичним особам/Подання відомостей для реєстрації фізичної особи/внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків».