Податківці інформували платників про податкові новації та можливості «Електронного кабінету»
Нещодавно у Сокальській ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області проведено «круглий стіл». Під час заходу головний державний інспектор інспекції Марія Кохан роз’яснила фізичним особам новації податкового законодавства та відповіла на актуальні питання відвідувачів Центру обслуговування платників. Фахівець інформувала платників про подання звітності з використанням «Електронного кабінету платника», а саме – щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Інспектор звернула увагу на те, що відповідно до Порядку обміну електронними Документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зокрема, визначено, що платник (автор) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, iз зазначенням всіх обов'язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки.
«Після накладання електронного підпису платник здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його з використанням телекомунікаційних мереж до адресата протягом операційного дня», – наголосив він.
Потім проводиться автоматизована перевірка документа і платнику надсилається перша квитанція упродовж двох годин з часу отримання електронного документа контролюючим органом, в іншому разі упродовж перших двох годин наступного операційного дня.
Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Згідно з п. 9 розд. 1 Порядку не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком, формується друга квитанція, яка є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою тa часом прийняття (реєстрації) електронного Документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції (п. 11 розд. 11 Порядку).
Якщо платником (автором) надіслано до контролюючих органів кілька примірників одного електронного документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), оригіналом вважається електронний документ, надісланий останнім до закінчення граничного строку, для подання такого документа, за умови, що його було сформовано правильно та прийнято (зареєстровано). Про це інформує платника друга квитанція.
Під час засідання «круглого столу» платники отримали відповідь на всі поставлені ними запитання.