Роз’яснення щодо припинення електропостачання споживача у зв’язку із заборгованістю за спожиту електричну енергію
Дата: 15.03.2024 09:26
Кількість переглядів: 124
Згідно з вимогами Закону України «Про ринок електричної енергії», Правил роздрібного ринку електричної енергії, постачання (продаж) електричної енергії споживачу здійснює електропостачальник на підставі договору, що укладається між електропостачальником та споживачем.
Згідно статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії» оператор системи розподілу (ПрАТ «Львівобленерго») зобов'язаний припиняти електроживлення споживача за зверненням електропостачальника у порядку, визначеному кодексом системи розподілу.
Згідно п. 11.5.12 Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП № 310 від 14.03.2018р., електропостачальник має право звернутися до оператора системи розподілу (ОСР) щодо припинення електроживлення споживача електричної енергії, з яким електропостачальником укладено договір про постачання електричної енергії.
ОСР (ПрАТ «Львівобленерго») не має права вимагати від електропостачальника обґрунтування причини (підстави) припинення електроживлення, якщо вона відповідає випадкам, визначеним Правилами роздрібного ринку електричної енергії.
ОСР (ПрАТ «Львівобленерго») не розглядає заперечення щодо припинення електроживлення або
звернення щодо неправомірності дій електропостачальника від споживачів електричної енергії.
ОСР (ПрАТ «Львівобленерго») повинен припинити електроживлення споживача електричної енергії протягом 10 робочих днів з дати отримання звернення від електропостачальника.
Згідно п. 5.2.1 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП №312 від 14.03.2018р. (далі - Правила), електропостачальник має право звертатися до оператора системи щодо відключення (обмеження) електроживлення споживача.
Згідно п. 5.1.2 Правил, оператор системи (ПрАТ «Львівобленерго») зобов'язаний припиняти
у випадках та в порядку, визначених Кодексом систем розподілу або Кодексом системи передачі та цими Правилами, електроживлення споживача за зверненням електропостачальника відповідно до умов договору з електропостачальником.
Згідно п. 7.10 Правил, припинення електроживлення електроустановок споживача здійснюється оператором системи у порядку, визначеному Кодексом системи передачі та Кодексом систем розподілу.
У разі нездійснення оператором системи припинення електропостачання споживачу згідно з вимогою електропостачальника про відключення купівля-продаж електричної енергії за договором про постачання зупиняється, а обсяги електричної енергії, використані споживачем після дати, зазначеної у вимозі про відключення, покладаються адміністратором розрахунків на оператора системи як втрати.
ОСР не несе відповідальності за майнову шкоду та матеріальні збитки, заподіяні споживачу внаслідок виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру, припинення або обмеження електропостачання споживачу, здійснених у порядку, встановленому цими Правилами.
З огляду на викладене, повідомляємо Вам, що ПрАТ «Львівобленерго», як оператор системи розподілу (ОСР), згідно з вимогами законодавства України, зобов’язаний припиняти електроживлення споживачу у випадку отримання відповідного звернення від електропостачальника.
У випадку отримання споживачем попередження про припинення електропостачання у зв’язку із заборгованістю перед електропостачальником, такому споживачу необхідно забезпечити погашення заборгованості перед електропостачальником, або узгодити з електропостачальником відтермінування оплати заборгованості. У разі незгоди із наявною заборгованістю або необхідності відтермінування оплати заборгованості перед електропостачальником, з метою уникнення відключення, споживачу необхідно звертатися не до оператора системи розподілу, а до ініціатора такого відключення – до електропостачальника.