Шептицька ДПІ інформує про порядок звірки щодо об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, та відповідності площ земельних ділянок
Згідно з абзацами сьомим – дванадцятим п. 286.5 ст. 286 ПКУ платники плати за землю мають право письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку (з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ст. 42 ПКУ) звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем розміщення земельних ділянок для проведення звірки даних щодо:
- розміру площ та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;
- права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пп. 281.4 і 281.5 ст. 281 ПКУ;
- розміру ставки земельного податку;
- нарахованої суми плати за землю.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів або належним чином засвідчених копій таких документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган, до якого звернувся платник плати за землю, проводить перерахунок суми податку.
Національна стратегія доходів до 2030 року
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р схвалено Національну стратегію доходів (далі – Стратегія), яка має стати ключовим елементом для зміцнення економіки та фінансової системи в Україні.
Стратегію розробило Міністерство фінансів спільно з іншими міністерствами та відомствами, за активною участю представників бізнесу, а також за результатами проведених консультацій із міжнародними партнерами з розвитку, зокрема МВФ, Світового банку, ОЕСР.
Головна мета Стратегії охоплює важливі напрями, які включають посилення фіскальної спроможності України, адаптацію податкового та митного законодавства до стандартів ЄС, а також створення стимулів для післявоєнного відновлення та економічного зростання.
Важливим завданням для досягнення цієї комплексної мети в рамках Стратегії передбачено створення надійної, прозорої та клієнтоорієнтованої системи у податковій і митній сферах, яка здатна забезпечити довіру громадян та бізнесу до державних інституцій.
Реалізація Стратегії відбуватиметься послідовно. Спочатку заплановано внутрішню реформу податкових та митних органів, яка є ключовою для підготовки до подальших змін.
Реформа полягає в обмеженні втручання контролюючих органів у діяльність бізнесу через консолідацію даних і перехід на роботу із знеособленою інформацією.
Далі має відбутися відновлення рівня довіри платників податків до органів, що є критичним для успішності нових податкових ініціатив.
Лише після цього буде запроваджено заходи податкової та митної політик.
Загалом зі Стратегією Україна рухатиметься до створення міцної та прозорої фінансової системи, готової відповідати сучасним міжнародним вимогам.
Способи комунікації платника податків з комплаєнс-менеджером
Закон України від 18.06.2024 №3813-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства" передбачає створення посади "комплаєнс-менеджера".
Основні завдання комплаєнс-менеджера:
- передбачення податкових ризиків: аналіз фінансової діяльності підприємств для виявлення потенційних податкових ризиків;
- запобігання порушенням: розроблення рекомендацій і проведення консультацій із метою запобігання можливим порушенням податкового законодавства;
- мінімізація ризиків: розроблення стратегій для мінімізації існуючих податкових ризиків;
- консультації та підтримка: надання індивідуальних консультацій підприємствам щодо податкових питань.
Платник податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства має право взаємодіяти з комплаєнс-менеджером.
Формат комунікації обирається платником податків.
Способи комунікації платника податків з комплаєнс-менеджером:
· телефонний зв’язок
· відеоконференція
· електронна пошта
· електронний кабінет платника
Кампанія декларування доходів громадян за 2024 триває
Шептицька державна податкова інспекція надає перелік доходів, які підлягають обов’язковому декларуванню та приклади, за якими виникає обов’язок щодо подання податкової декларації або звільнення від її подання:
- об'єкти спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення, підлягають оподаткуванню. Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів;
- об'єкти спадщини, що успадковується спадкоємцями, які є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення спадкодавця, підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою і декларація за наслідками 2024 року не подається за умови відсутності інших доходів, які передбачають виникнення обов’язку щодо її подання;
- дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню. Отже, в даному випадку вважається, що платник податку виконав свій обов’язок і декларація за наслідками 2024 року не подається за умови відсутності інших доходів, які передбачають виникнення обов’язку щодо її подання;
- дохід платника податку від продажу (обміну) об'єкта рухомого майна (наприклад продав вантажний автомобіль іншій фізичні особі) протягом звітного податкового року підлягає оподаткуванню. Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок та військовий збір з таких доходів;
- платник податку, що отримує доходи від здачі в оренду власної квартири від особи, яка не є податковим агентом, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів;
- фізичні особи – резиденти, які отримують іноземні доходи. У разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи та оподатковується за ставкою податку на доходи фізичних осіб. Слід зазначити, що у разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації. Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов’язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід, уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена Довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.