Пошук

Місцева програма інформатизації «Цифрова Великомостівська територіальна громада» на 2025-2027 роки

Дата: 19.06.2025 14:08
Кількість переглядів: 335

Фото без описуМісцева програма інформатизації «Цифрова Великомостівська територіальна громада» на 2025-2027 роки

І. ВСТУП

Інформатизація, цифрові трансформації і цифровізації — одні з визначальних тенденцій розвитку людської цивілізації, які формують інклюзивне суспільство та кращі механізми управління, розширюють доступ до охорони здоров’я, освіти, банківської справи, підвищують якість надання публічних послуг. При комплексному державному підході цифрові рішення сприятимуть розвитку відкритого інформаційного суспільства, забезпеченню прозорості влади, покращенню електронного урядування, зростанню економіки та створенню нових робочих місць, що в результаті позитивно вплине на якість життя громадян України.

Для реалізації цифрових змін і вирішення актуальних викликів у сфері інформатизації, цифрових трансформацій і цифровізації необхідно впроваджувати не лише регіональні, але й місцеві програми інформатизації.

Місцева програма інформатизації "Цифрова Великомостівська територіальна громада" на 2025-2027 роки (далі - Програма) визначає основні напрями впровадження місцевої політики у сфері цифрового розвитку та інформатизації. Вона розроблена відповідно до чинного законодавства і є складовою частиною Регіональної програми інформатизації "Цифрова Львівщина" на 2025-2027 роки. Програма охоплює пріоритетні завдання щодо інформаційного, організаційно-технічного та нормативно- правового забезпечення діяльності органу місцевого самоврядування, спрямовані на соціально-економічний розвиток громади через впровадження сучасних інформаційно- комунікаційних технологій (ІКТ).

Програма відповідає Стратегії розвитку Львівської області до 2027 року та сприяє досягненню таких стратегічних цілей:

  • "Якість життя" (оперативна ціль 2.2 "Освічені громади", завдання 2.3.1 "Підвищення якості та доступності освітніх послуг");
  • "Збалансований просторовий розвиток" (оперативна ціль 3.1 "Розвиток інфраструктури територіальних громад", завдання 3.1.1 "Забезпечення якісними адміністративними послугами", завдання 3.1.3 "Організація просторового планування територій" та оперативна ціль 3.2 "Розвиток інформаційно- комунікаційної інфраструктури");
  • "Туристична привабливість" (оперативна ціль 5.1 "Підвищення атракційності та інфраструктурного забезпечення туризму", завдання 5.1.1 "Збереження природничої та історико-культурної спадщини").

Програма також узгоджується зі Стратегією розвитку Великомостівської територіальної громади 2020 - 2027 року та відповідним Планом заходів.

Основна увага приділяється впровадженню інтегрованих проєктів, що створять єдину сучасну цифрову інфраструктуру громади, здатну взаємодіяти з іншими системами територіальних об'єднань та органів місцевого самоврядування. Реалізація Програми дозволить ефективно впроваджувати державну, регіональну та місцеву політики в таких напрямах:

  • інформатизація, цифровий розвиток, цифрові трансформації, цифровізація;
  • електронне урядування та електронна демократія;
  • розвиток інформаційного суспільства;
  • підвищення цифрових навичок мешканців та працівників органів місцевого самоврядування;
  • відкриті дані та національні електронні інформаційні ресурси;
  • надання електронних та адміністративних послуг.

Впровадження Програми сприятиме створенню сучасного цифрового простору, який відповідатиме потребам громади та сприятиме її сталому розвитку.

2. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Місцева програма інформатизації «Цифрова Великомостівська територіальна громада» на 2025-2027 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про Національну програму інформатизації», «Про електронні довірчі послуги», «Про інформацію», «Про захист персональних даних», Концепції Національної програми інформатизації, схваленої Законом України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» (зі змінами), Бюджетного кодексу України; Указів Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), від 24 лютого 2022 року № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2024 року № 119 «Деякі питання Національної програми інформатизації», наказу Міністерства цифрової трансформації України від 29 березня 2023 року № 34 «Про затвердження Методики визначення належності бюджетних програм, завдань, проектів, робіт до сфери інформатизації», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2023 року за № 625/39681 та інших актів законодавства, з метою здійснення організаційних та координаційних функцій щодо формування і виконання Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2025­-2027 роки.

Програма позиціонується як стратегічний документ місцевого рівня, тому її реалізація вимагає зосередження фінансових, фізичних та людських ресурсів. Очікується, що всі зусилля буде спрямовано на успішну реалізацію завдань і заходів, передбачених Програмою. Таким чином, зосередження та належна координація наявних фінансових ресурсів, залучених із надходжень місцевого та обласного рівня, державного бюджету, коштів донорів та з приватних джерел, дасть змогу забезпечити досягнення цілей, визначених у Програмі.

ІІІ. СТАН, ПРОБЛЕМИ І МОЖЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ГРОМАДИ У СФЕРІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ЦИФРОВИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ 

3.1 Ключові досягнення виконання місцевої програми інформатизації «Цифрова Великомостівська міська рада» на 2022-2024 роки

Місцева програма інформатизації «Цифрова Великомостівська міська рада» на 2022-2024 роки була розроблена відділом надання адміністративних послуг та соціального захисту Великомостівської міської ради Львівської області та затверджена рішенням виконавчого комітету Великомостівської міської ради від 15.08.2022 року   № 86.

Ключовими досягненнями виконання Програми впродовж 2022-2024 років були:

  1. У другій половині 2022 року у Великомостівській міській раді та комунальних підприємствах було впроваджено систему електронного документообігу DocNet Megapolis та забезпечено підключення до системи електронної взаємодії з іншими органами виконавчої влади. Основною метою цього проєкту було прискорення роботи міської ради, підвищення виконавської дисципліни та зменшення витрат на паперовий документообіг. Запровадження цієї системи дозволило усунути такі проблеми, як втрата документів чи відсутність чіткої відповідальності за їх обробку, підвищити ефективність взаємодії між громадою та органами влади, забезпечити надійність обробки та зберігання інформації. Крім того, Великомостівська міська рада почала активно використовувати модуль для цифрового підписання договорів. Це рішення дозволяє оптимізувати процес укладання міжбюджетних трансфертів та подальшу реєстрацію в казначейській службі.
  2. Виділення обласної субвенції на наближення до мешканців територіальної громади якісного державного сервісу в частині надання адміністративних послуг через центр надання адміністративних послуг дозволило реалізувати проект «Закупівля робочої станції для оформлення та видачі паспортів громадянина України для виїзду за кордон з електронним носієм та паспортів громадянина України у формі ID-картки з комплектом обладнання».
  3. У квітні 2024 року Великомостівська міська рада офіційно приєдналась до Міжнародної хартії відкритих даних. Розпочалась робота з Місцевим порталом відкритих даних Львівщини https://data.loda.gov.ua/dataset/?_organization_limit=0&organization=bejinkomoctibcbka-micbka-rpomada та Порталом місцевої статистики Львівщини https://stat.loda.gov.ua/ .
  4. З метою забезпечення легкого та зручного доступу до використання базових інструментів електронної демократії мешканцями Великомостівської міської ради створено особистий кабінет громади на веб-платформі «Єдина платформа місцевої електронної демократії» з можливістю використання наступних інструментів електронної демократії: електронні петиції та електронні консультації.

Попри повномасштабне вторгнення, цифрова трансформація залишається одним із пріоритетним напрямом для Великомостівської міської ради. Адже цифровізація, особливо в умовах війни, необхідна для надання якісних медичних, освітніх, соціальних, адміністративних та інших публічних послуг, забезпечення доступу до стільникового зв’язку та фіксованого Інтернету, а також покращення рівня кібербезпеки й функціонування критичної інфраструктури загалом.

    1. Стан впровадження системи е-документообігу у Великомостівській міській раді

Протягом 2023 року було впроваджено взаємодію системи електронного документообігу у Великомостівській міській раді, структурних підрозділах.

Основними задачами СЕД «Megapolis.DocNet» є оптимізація та модифікація комп'ютерної підтримки процесів документообігу, а саме автоматизації процесів підготовки, узгодження та виконання наступних документів:

  • Вхідні документи;
  • Звернення громадян;
  • Договори;
  • Вихідні документи.

Обслуговування системи (управління користувачами, їх навчання, адміністрування системи) здійснюється штатними працівниками апарату ЛОДА.

Також Великомостівська міська рада має ліцензію на право використання підсистеми «Мобільний клієнт» комп’ютерної програми (програмного продукту) «Системи електронного документообігу та автоматизації бізнес-процесів «Megapolis.DocNet».

СЕД також забезпечує високий рівень захисту інформації, на яку побудовано КСЗІ СЕД «Megapolis.DocNet», що атестатом відповідності від 29.12.2023 №925В засвідчує забезпечення захисту інформації відповідно до вимог нормативних документів із технічного захисту інформації. Зберігання даних гарантує безпеку документів, а захист каналів передачі інформації унеможливлює несанкціонований доступ. Автоматичне резервування даних дозволяє уникнути втрати інформації навіть у разі технічних збоїв.

Наразі є нагальна потреба в модернізації та розширенні функціоналу системи електронного документообігу, сучасні виклики потребують суттєвих покращень, які можна реалізувати лише за участі розробників. Основні напрями вдосконалення включають інсталяцію оновлень безпеки, що є критично важливим для захисту даних в умовах зростаючих кіберзагроз.

    1. Розвиток надання публічних послуг

З утворенням громади гостро постало питання щодо необхідного приміщення для розміщення Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП). Адміністративні послуги надавалися у невеликому приміщенні площею лише 42 кв. м, яке розташовувалося в старій будівлі міської ради. Це створювало значні незручності як для відвідувачів, так і для працівників, обмежуючи можливості надання якісного сервісу.

Тому, у 2022 році було визначено приміщення для реконструкції під ЦНАП із зручною транспортною доступністю (поруч знаходяться зупинка громадського транспорту),  з можливостю організації стоянок для автомобілів і велосипедів, у безпосередній близькості знаходяться банківські та поштові відділення, закладів громадського харчування та медичного закладу.

7 вересня 2023 року, у місті Великі Мости урочисто відкрили Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), в якому особливу увагу приділено ветеранам, створено адміністративний сервіс, де надаються всі передбачені адміністративні послуги, включаючи оформлення субсидій, вирішення земельних та архітектурних питань, реєстрацію місця проживання, а також багато інших важливих питань. ЦНАП побудований за принципом «сервіс для людей»: комфортна зала очікування, сучасні робочі місця адміністраторів, дитяча зона та віддалені робочі місця в старостинських округах громади.

Завдяки спільним зусиллям вдалося поліпшити систему надання адміністративних послуг, зробивши її більш доступною та орієнтованою на потреби громадян.

На даний час ЦНАП пропонує 370 видів адміністративних послуг, зокрема:

  • реєстрація місця проживання;
  • реєстрація актів цивільного стану;
  • послуги "єМалятко";
  • соціальні та місцеві послуги;
  • земельні питання;
  • реєстрація нерухомості та бізнесу;
  • послуги архітектури та містобудування;
  • Державної інспекції архітектури та містобудування України;
  • Державного земельного кадастру.

Рівень доступу працівників ЦНАПу до реєстрів (територіальної громади, актів цивільного стану, бізнесу, нерухомості, будівництва, соціальної сфери, земельних питань тощо) є достатнім для надання якісних послуг.

    1. Висвітлення роботи Великомостівської міської ради та її структурних підрозділів в цифровому просторі та залучення громадян до участі

Забезпечення відкритості та прозорості роботи виконавчих органів Великомостівської міської ради є одним із ключових пріоритетів, навіть з урахуванням обмежень, що виникли через воєнний стан. Важливою складовою цієї роботи є ефективна комунікація з громадськістю, підтримка діалогу між виконавчими органами та мешканцями громади, а також висвітлення діяльності міської ради, її виконавчого комітету, посадових осіб і депутатського корпусу.

Для інформування населення про суспільно значущі події, заходи, нормативно-правові акти, а також формування позитивного іміджу громади у медіапросторі використовувалися різні офіційні канали інформації:

  • офіційний сайт Великомостівської міської ради;
  • сторінки громади та її виконавчих органів у Facebook;
  • Telegram-канал Великомостівської територіальної громади;
  • Viber-спільнота для внутрішньо переміщених осіб (ВПО), а також родин загиблих Захисників громади.

За час війни інформаційна діяльність громади зіткнулася з новими викликами. Виникла необхідність адаптувати подачу інформації до реалій воєнного часу, визначити, які відомості можна поширювати, а які – підпадають під обмеження. Грамотна інформаційна політика та дотримання заходів медіабезпеки та кібербезпеки мали критичне значення для збереження життя як військових, так і цивільного населення, а також для стабільності громади.

Медійний простір працює у режимі максимального сприяння перемозі, а основні зусилля спрямовані на оперативне інформування громадян щодо актуальних подій, життєзабезпечення громади та питань безпеки.

Попри численні виклики, зокрема хакерські атаки на сайт міської ради (як і на ресурси інших громад), завдяки професійній технічній підтримці вдалося забезпечити стабільну роботу офіційного вебресурсу. На ньому безперебійно публікується важлива та актуальна інформація, необхідна мешканцям громади.

На офіційному сайті міської ради та у соцмережах оперативно розміщується важлива для населення інформація.

Постійно працюємо над збільшенням аудиторії офіційних інформаційних джерел, що дає змогу охопити інформуванням більшої кількості населення громади. У Фейсбуку за публікаціями міської ради стежать більше 7,5 тис. читачів, більше 2 –х тисяч у Телеграмі.

Постійно забезпечується інформаційне наповнення офіційного веб-сайту Великомостівської міської ради, вчасно оприлюднюються проєкти рішень та рішення ради, проєкти рішень та рішення виконавчого комітету, розпорядження міського голови у терміни  встановлені відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

 

    1. Розвиток сфери відкритих даних та місцевої статистики

Великомостівська міська рада активно розвиває сферу відкритих даних, формуючи екосистему прозорої громади. Ця екосистема базується на принципах залученості, відкритості та доступності даних, що створює міцний фундамент для прийняття ефективних управлінських рішень на основі достовірної інформації. Важливим елементом цієї екосистеми є ініціативи, спрямовані на створення інструментів та умов для публічного доступу до даних.

У квітні 2024 року Великомостівська міська рада приєдналась до Міжнародної хартії відкритих даних. Ця ініціатива дозволила громаді затвердити плани розвитку сфери відкритих даних, нормативні документи, що регулюють сферу відкритих даних, визначити перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, а також відповідальних осіб за публікацію наборів відкритих даних, отримати доступ до Місцевого порталу відкритих даних Львівщини та розпочати публікацію наборів відкритих даних, відповідно до законодавства.

У 2024 році Великомостівською міською радою було оприлюднено 40 наборів відкритих даних.

    1. Забезпечення кібербезпеки та захисту даних

    З появою новітніх інформаційно-комунікаційних технологій та спеціалізованих інформаційних ресурсів у міській раді та в структурних підрозділах зростає потреба в організації ефективних заходів для забезпечення захисту інформації. Це включає впровадження комплексних рішень у сфері програмного забезпечення, технічного захисту та кібербезпеки. В сучасних умовах, коли кіберзагрози стають дедалі складнішими, створення надійної системи безпеки є ключовим пріоритетом для публічного управління.

      Відповідно до чинного законодавства України у сфері технічного захисту інформації та на виконання Плану реалізації Стратегії кібербезпеки України, усі інформаційно-телекомунікаційні системи органів державної влади та місцевого самоврядування повинні відповідати встановленим стандартам безпеки. Це передбачає перехід на сертифіковані програмні та апаратні засоби, які забезпечують захист конфіденційності, цілісності та доступності інформації. Особливу увагу приділяють впровадженню систем шифрування, захисту мережевих з'єднань, а також інструментів для виявлення та реагування на кібератаки.

       Працівники міської ради та структурних підрозділах пройшли підвищення кваліфікації за програмою «Інформаційна безпека» та програми Дія.Освіта.

        Також Великомостівська міська рада впровадила хмарний сервіс Cisco Umbrella у міській раді раді та в школах, що стало вагомим кроком у напрямку підвищення кібербезпеки та створення безпечного цифрового середовища для навчання та роботи.

    З метою підвищення рівня безпеки при використанні месенджерів, розроблено окремі рекомендації та правила користування Telegram у межах адміністративної діяльності.

Розпорядженням міського голови визначена відповідальна особа за інформаційну безпеку.

    1. Інформатизація сфери охорони здоров’я

На сьогодні на території Великомостівської територіальної громади працюють:

    В складі КНП «Центр ПМД» Великомостівської міської ради Львівської області: 3 амбулаторії загальної практики сімейної медицини та 4 фельдшерсько-акушерських пункти. Всі медичні заклади громади підключені до Інтернету.

    У контексті впровадження медичної реформи у всіх закладах запроваджено медичні інформаційні системи (МІС). Це сприяє якісному та оперативному звітуванню перед Національною службою здоров'я України, а також значно прискорює документообіг у межах закладу. Медичні заклади, що надають медичну допомогу, обрали інформаційну систему МІС Медичний сервіс для пацієнтів і лікарів Health24. Процес інформатизації сфери охорони здоров'я наразі охоплює такі напрямки:

  1. КНП «Великомостівська міська лікарня» інтегрована з порталом "Дія", що дозволяє пацієнтам використовувати цифрові документи.
  2. Розроблено та впроваджено політики інформаційної безпеки, які активно застосовуються у щоденній роботі.
  3. КНП «Великомостівська міська лікарня», КНП «Центр ПМД» використовують систему електронного документообігу, інтегровану із загальнодержавною системою електронної взаємодії органів виконавчої влади.

    З огляду на зазначене, першочерговими заходами з інформатизації сфери охорони здоров'я є:

  • подальша цифровізація медичних установ та забезпечення їх необхідними інструментами для надання якісних медичних послуг, зокрема шляхом розвитку телемедицини;
  • навчання медичних працівників основам кібербезпеки та кібергігієни;
  • розвиток і впровадження цифрових рішень, спрямованих на підвищення ефективності управління у сфері охорони здоров'я.

3.8 Інформатизація сфери освіти

Цифровізація освіти у Великомостівській територіальній громаді є важливим етапом модернізації освітнього процесу. Її активне впровадження розпочалося ще до пандемії COVID-19, однак саме пандемія та війна суттєво прискорили цей процес. Збройна агресія проти України створила нові виклики щодо забезпечення безпеки учнів і педагогів, а також гарантування безперервного доступу до якісної освіти навіть у складних умовах, таких як повітряні тривоги чи перебування в укриттях.

Завдяки спільним зусиллям Львівської обласної військової адміністрації, освітян та громади було реалізовано програму облаштування шкільних укриттів. Усі навчальні заклади громади тепер мають укриття, що відповідають вимогам безпеки та оснащені швидкісним доступом до Інтернету. Це забезпечує можливість продовження освітнього процесу навіть в умовах надзвичайних ситуацій, підвищуючи його якість і доступність.

Ключовим елементом цифрової трансформації освіти стало впровадження електронних журналів та щоденників. Станом на 2024 рік ці інструменти використовуються у 100% закладів загальної середньої освіти Великомостівської територіальної громади. Вони дозволяють значно знизити адміністративне навантаження на педагогів і надають батькам можливість оперативного контролю за успішністю дітей, роблячи навчальний процес більш прозорим та зручним.

Важливим досягненням у 2024 році стало впровадження в усіх школах та дитячих садочках Великомостівської громади системи кібербезпеки Cisco Umbrella. Цей сервіс захищає учнів і вчителів від кібератак, блокуючи доступ до потенційно небезпечних ресурсів і забезпечуючи надійний захист персональних даних. Cisco Umbrella стала невід’ємною частиною безпечного цифрового освітнього середовища, що сприяє ефективному навчанню в умовах цифрової епохи.

Завдяки цим ініціативам освіта у Великомостівській територіальній громаді стає стійкішою до зовнішніх викликів і водночас формує у школярів важливі компетенції ХХІ століття, зокрема критичне мислення, цифрову грамотність та відповідальне використання інформаційних ресурсів. Основними напрямами подальшої інформатизації освітнього процесу є:

  • забезпечення закладів сучасним комп’ютерним обладнанням;
  • створення цифрового освітнього контенту;
  • підвищення рівня кібербезпеки та кібергігієни серед учнів і педагогів;
  • залучення фахівців для впровадження інноваційних технологій навчання, зокрема дистанційного та змішаного навчання;
  • проведення цільового підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

3.9 Розвиток Геоінформаційної системи містобудівного кадастру (GIS)

Геоінформаційна система містобудівного кадастру (GIS) є інтегрованою платформою, що поєднує цифрові інструменти для збереження, обробки та надання доступу до геопросторових даних, метаданих та публічних ресурсів у сфері містобудування. Ця система забезпечує ефективну взаємодію з національними реєстрами та базами даних, сприяючи прозорому управлінню територіальним розвитком.

У рамках програми цифровізації Великомостівської ТГ на 2025-2027 роки особливу увагу приділено наступним напрямкам:

  1. Інтероперабельність даних з національними системами:
  • Єдина державна електронна система у сфері будівництва (ЄДЕССБ);
  • Єдиний державний реєстр будівель та споруд (ЄДРА);
  • Національна інфраструктура геопросторових даних (НІГД);
  • Державний містобудівний кадастр (ДМБК);
  • Державний земельний кадастр (ДЗК).
  1. Організація введення даних, що включає:
  • Систематичне оновлення баз даних кадастру;
  • Формування та видача кадастрових документів та довідок на запит фізичних і юридичних осіб.

Ключові заходи на 2025-2027 роки включають:

  • Розширення функціональності GIS, зокрема інтерактивну взаємодію з користувачами та автоматизацію підготовки довідок.
  • Розробка мобільного додатку для доступу до баз даних кадастру в реальному часі.
  • Інтеграція з міжнародними стандартами, такими як INSPIRE (ЄС), для покращення якості геопросторових даних.
  • Створення публічного порталу GIS для забезпечення прозорості та доступності даних для громадян.

Очікувані результати:

  • Покращення умов для інвестиційної діяльності;
  • Прискорення розробки та затвердження містобудівної документації;
  • Підвищення ефективності контролю за дотриманням містобудівних норм і стандартів.

Основні заходи інформатизації в частині GIS включають:

  • Автоматизація процесів обміну даними між регіональною GIS та національними системами, забезпечення відповідності форматів даних.
  • Модернізація серверів, апаратного та програмного забезпечення для роботи з великими обсягами даних.
  • Впровадження інструментів аналітики та прогнозування для моніторингу та аналізу розвитку територій.
  • Навчання фахівців міської ради для роботи з  GIS та цифровими інструментами.
  • Забезпечення кібербезпеки для захисту даних від несанкціонованого доступу та збоїв у роботі системи.
  • Залучення фінансування для розробки інноваційних рішень у GIS через державні та міжнародні програми.
  • Створення інтерактивних карт і 3D-моделей для візуалізації територій та інфраструктури.
  • Інтеграція мобільних рішень для роботи з GIS на планшетах та смартфонах, використовуючи офлайн-режим для збору даних у полі.
    1.   Інформатизація у сфері забезпечення правопорядку

     У межах виконання обласної комплексної програми «Безпечна Львівщина» на 2021-2025 роки реалізуються заходи, спрямовані на посилення матеріально- технічного забезпечення правоохоронних органів Великомостівської громади.

З метою своєчасного та оперативного оповіщення населення про виникнення небезпеки на території Великомостівської громади встановлено автоматизовані системи оповіщення БОУ-300 та блоки керування інформації. На виконання обласної комплексної програми «Безпечна Львівщина» на 2021-2025 роки Великомостівська міська рада закупляла системи оповіщення, які були встановлені в навчальних закладах громади. Закуплено джерела резервного живлення для забезпечення безперебійної роботи систем оповіщення за умов можливого блекауту. Загалом з початку повномасштабного вторгнення було закуплено та встановлено 12 систем оповіщення для міста Великі Мости та населених пунктів старостинських округів.

З метою зміцнення законності, правопорядку, посилення захисту життя і здоров’я людей, а також забезпечення громадської безпеки в громаді були встановлені камери відеоспостереження.

    1.   Розвиток цифрових навичок мешканців Великомостівської територіальної громади

  Цифрова компетентність у сучасному світі є важливою складовою успішної життєдіяльності. Вона передбачає впевнене, критичне та творче використання інформаційно-комунікаційних технологій у різних сферах життя, включаючи роботу, навчання, дозвілля та громадську діяльність. Її унікальність полягає у можливості розвитку інших компетентностей, таких як швидке вивчення мов чи підвищення соціальної активності. Європейський Союз визнав цифрову грамотність однією з восьми ключових компетентностей для навчання протягом усього життя.

За даними дослідження «Цифрова грамотність населення України», проведеного у 2021 році Програмою EGAP для Міністерства цифрової трансформації України, майже половина населення країни (47,8%) мала рівень цифрових навичок нижче базового, а 11,2% українців узагалі не володіли такими навичками. Проте вже у 2023 році ситуація значно покращилася: рівень людей з низькою цифровою грамотністю знизився до 40,4%, а частка тих, хто зовсім не мав цифрових навичок, скоротилася вдвічі — до 7,2%.

Особливі успіхи зафіксовані у Львівській області. Зокрема:

  • 93% мешканців тепер володіють базовими або вищими цифровими навичками, що перевищує середній показник по країні;
  • рівень володіння навичками створення цифрового контенту зріс з 37,6% до 60%, що свідчить про активне використання цифрових технологій у професійній сфері;
  • інформаційні та комунікаційні навички досягли рівня 91%, що забезпечує ефективніший пошук та обмін інформацією.

Ці позитивні зрушення стали можливими завдяки впровадженню освітніх і цифрових ініціатив у регіоні. Для подальшого підвищення цифрової грамотності на Львівщині активно впроваджується платформа Дія.Освіта, яка надає доступ до безкоштовних курсів для розвитку цифрових навичок. Працівниками Великомостівської міської ради пройдено курси на тему «Як громаді стати цифровою», «Регіональна цифрова трансформація», «Цифрові держслужбовці».

Одним із ключових кроків стала розбудова цифрових хабів на базі бібліотек Львівщини. Один із такий створений на базі комунального закладу «Публічна  бібліотека Великомостівської міської ради». Тут надають громадянам доступ до сучасних технологій, онлайн-ресурсів і навчальних програм, допомагаючи підвищувати цифрову грамотність та інтегруватися у сучасний цифровий світ. Водночас бібліотека залишаються важливими осередками освіти і комунікації.

Продовжуємо успішно впроваджувати сучасні цифрові практики, відкриваючи нові можливості для професійного і особистого розвитку мешканців.

IV. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ
ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ПРОЄКТИ/РОБОТИ ІНФОРМАТИЗЦІЇ
ГРОМАДИ

Метою Програми є покращення ефективності управління та підвищення рівня якості життя в громаді, підвищення рівня доступності цифрових сервісів і послуг для громадян, усунення людського фактору та корупційних ризиків в наданні публічних послуг та формування безпечного інформаційного середовища на базі сучасних цифрових технологій. Сприяння соціально-економічному розвитку громади шляхом упровадження сучасних та перспективних інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності громади, створення умов для модернізації інформаційної інфраструктури.

Головне завдання Програми - проведення цифровізації, інформатизації та цифрової трансформації в актуальних напрямках та сферах, які відповідають потребам мешканців та соціально-економічному розвитку Великомостівської громади.

Пріоритетними напрямами Програми є:

  1. Нормативно-правове, організаційне та методичне забезпечення програми інформатизації:
  • розробка нормативно-правових та технічних документів, методичних рекомендацій щодо організації виконання завдань Програми;
  • створення, впровадження та адміністрування інформаційних систем і програмно-технічних комплексів, засобів інформатизації, механізмів інтеграції систем; організації цифрових робочих місць працівників; організації захисту інформаційної інфраструктури;
  • проведення науково-практичних конференцій, місцевих семінарів, круглих столів, відеоконференцій за участю керівництва громади та працівників, керівників підприємств, підприємців, представників організацій та бізнес-структур щодо впровадження новітніх інформаційних технологій, електронного урядування тощо;
  • організація навчання працівників міської ради, у тому числі на базі спеціалізованих установ та підприємств, з питань цифрових навичок та компетенцій в частині використання цифрових інструментів в управлінській діяльності.
  1. Розвиток цифрової інфраструктури громади:
  • розвиток та поширення широкосмугової мультисервісної інфраструктури (мережі) на всій території громади;
  • забезпечення покриття мережею Інтернет об’єктів соціальної інфраструктури та об’єктів, що надають публічні сервіси та послуги на території громади;
  • співпраця з міжнародними організаціями, донорами, фондами розвитку тощо у сфері розвитку та покращення цифрової інфраструктури громади.
  1. Інформатизація публічного управління в громаді:
  • реконструкція, модернізація віддалених робочих місць та впровадження інформаційних систем та засобів для надання якісних та інклюзивних адміністративних послуг;
  • впровадження системи реєстрів територіальної громади з функціоналом погосподарського обліку та управління земельними ресурсами;
  • розширення системи електронного документообігу в органах управління територіальної громади;
  • навчання суб’єктів всіх форм власності щодо роботи з новими цифровими сервісами та послугами;
  • наближення центрів надання адміністративних послуг до мешканців;
  • підвищення рівня якості обслуговування в ЦНАПах;
  • розвиток та підтримка вебпорталів органах управління територіальної громади;
  • підвищення захисту вебпорталів органах управління територіальної громади;
  • застосування цифрових рішень для створення безбар’єрного простору;
  • розвиток інструментів е-демократії та їх застосування органах управління територіальної громади;
  • активізація роботи з відкритими даними в органах управління територіальної громади;
  • підвищення прозорості роботи органів управління територіальної громади шляхом використання цифрових інструментів;
  • здійснення закупівлі, забезпечення функціонування, супроводу та підтримки серверної та мережевої інфраструктури, відповідного програмного забезпечення в органах місцевого самоврядування та комунальних підприємствах, закладах та установах;
  • здійснення закупівлі, забезпечення функціонування, супроводу та підтримки програмного забезпечення для підготовки податкової звітності та адміністрування місцевих податків та зборів;
  • забезпечення технічного захисту інформації в інформаційно- телекомунікаційних системах та об’єктах інформаційної діяльності;
  • створення спеціально атестованих приміщень для проведення нарад щодо інформації з обмеженим доступом;
  • розвиток цифрових навичок публічних службовців, в тому числі щодо кібергігієни.
  1. Розвиток цифрових навичок мешканців області:
  • популяризація порталу «Дія.Цифрова освіта» серед мешканців, як інструменту самоосвіти;
  • використання наявної в громаді або в області соціальної інфраструктури для проведення семінарів, тренінгів, гуртків з метою поліпшення цифрових навичок мешканців.

V. ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

     Місцева програма інформатизації формується як складова частина Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2025-2027 роки і спрямовується на раціональне використання науково-технічного та промислового потенціалу, матеріально-технічних і фінансових ресурсів для створення сучасної інформаційної інфраструктури в інтересах вирішення комплексу поточних та перспективних завдань розвитку територіальної громади.

Реалізація Програми здійснюватиметься із дотриманням таких основних принципів:

  • узгодженість пріоритетів інформатизації з основними напрямами програм соціально-економічного громади;
  • координація з розробленими і такими, що реалізуються, державними, міжгалузевими, галузевими програмами інформатизації щодо цілей, етапів, ресурсів і об’єктів робіт;
  • спадковість, поступовість і безперервність при реалізації завдань Програми на наступні роки;
  • випереджаючий розвиток нормативно-правової бази регулювання відносин учасників створення, розповсюдження і використання інформаційних продуктів і послуг;
  • створення організаційних і фінансових основ для реалізації завдань Програми інформатизації;
  • моніторинг та оцінювання виконання завдань;
  • перерозподіл та концентрація ресурсів на користь найбільш результативних напрямів інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.

Фінансування Програми здійснюється в межах асигнувань, передбачених бюджетом територіальної громади, а також з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України. Обсяг коштів визначається щорічно в рішенні Великомостівської міської ради Львівської області про затвердження бюджету.

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Нагляд за формуванням і виконанням Програми, оцінку якості виконання завдань (робіт) здійснює управління з питань цифрового розвитку Львівської обласної державної адміністрації.

Безпосередній контроль за виконанням заходів і завдань Програми здійснює відповідальний виконавець, а за цільовим та ефективним використанням коштів - головний розпорядник коштів – Великомостівська міська рада Львівської області.

  1. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ У СФЕРІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ЇХ ВПЛИВ НА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ГРОМАДИ

Реалізація заходів Програми сприятиме значному підвищенню соціально- економічного рівня громади та забезпечить:

  • Розширення можливостей мешканців громади для безпечного та ефективного використання Інтернету з метою саморозвитку та ведення бізнесу через підвищення рівня цифрових навичок.
  • Покращення доступу населення та підприємств до якісних і прозорих публічних послуг, що зменшить корупційні ризики.
  • Розбудову сучасного інформаційно-телекомунікаційного середовища та цифрової інфраструктури громади.
  • Створення безпечного інформаційного простору з використанням передових цифрових технологій.
  • Надання громадянам якісно нового рівня послуг у сферах освіти, медицини, культури тощо.
  • Впровадження європейських стандартів та норм інформатизації в усі сфери життєдіяльності громади.
  • Інтеграцію громади в сучасний цифровий простір та інноваційне суспільство.
  • Підвищення інвестиційної привабливості громади та покращення економічного клімату.

Очікувані результати виконання заходів Програми:

  • Оновлення та розширення функціоналу системи е-документообігу;
  • Впровадження системи адміністрування місцевих податків і зборів;
  • Впровадження системи реєстрів територіальної громади з функціоналом погосподарського обліку та управління земельними ресурсами;
  • Використання сучасного ліцензійного програмного забезпечення на надійній технічній базі для забезпечення ефективної роботи установ територіальної громади та соціальних установ.
  • Забезпечення високого рівня захисту інформації відповідно до національних та європейських стандартів.
  • Створення єдиного безпечного цифрового простору для задоволення інформаційних та культурних потреб громади.
  • Запровадження новітніх технологій для збору, обробки та використання інформації в органах управління, що сприятиме прийняттю ефективних управлінських рішень.
  • Підвищення рівня цифрової грамотності населення через навчальні програми та інформаційні кампанії.
  • Реалізація інноваційних цифрових проєктів у сферах освіти, медицини, правопорядку.

 

Секретар ради                                                                              Віталій ГРИЦІВ



Рішення сесії №1711 від 26.05.2025р. Про затвердження Місцевої програми інформатизації «Цифрова Великомостівська територіальна громада» на 2025-2027 роки

Додаток №2

Додаток №3

Рішення сесії №1769 від 18.09.2025р. Про внесення змін у додаток 2 до рішення від 26 травня 2025 року №1711 Про затвердження Місцевої програми інформатизації «Цифрова Великомостівська територіальна громада» на 2025-2027 роки

 

 


« повернутися до розділу «Програми Великомостівської міської ради на 2025 рік»

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень